Lastniki spletnih strani se že dolgo zavedajo, kako zelo je pomembna spletna optimizacija njihovega spletnega mesta. SEO (Search Engine Optimization) je ključnega pomena, ko govorimo o tem, ali bo spletno stran sploh kdo našel. Priznajmo si, da dejansko vsi hodimo po različne odgovore na isto mesto. Na Google!
Še nekaj, česar se vsi dobro zavedamo, je, da nas pri iskanju odgovorov zadovoljijo samo zadetki, ki se pojavijo na prvi strani. Torej med prvimi desetimi. Takšni pač smo ljudje. Ne gledamo stran za stranjo v nedogled. V podzavesti imamo namreč informacijo, da bomo najboljše zadetke dobili pred oči. O tem, katera stran se bo uvrstila med TOP 10, pa odloča vsemogočni Google.
WordPress spletna optimizacija
Ena najbolj priljubljenih platform za postavljanje spletnih strani je vsekakor WordPress. Ne bomo veliko pisali o samem WordPressu, tokrat se bomo raje posvetili orodju, s katerim spletno stran, postavljeno v tem okolju, optimiziramo za iskalnike, kot je Google.
Vtičnik, ki se imenuje Yoast, je eden vodilnih na tem področju. Je dokaj enostaven za uporabo in že v brezplačni verziji ponuja zares veliko. Tisti, ki ste že imeli opravka z njim, zagotovo poznate tisto posebnost s »semaforčkom«. Gre za tri-barvno komunikacijo z upraviteljem strani, ki mu pove, ali je na dobri poti, kar se spletne optimizacije tiče.
Seveda gre za rdečo, oranžno in rdečo lučko. Verjetno ni potrebno posebej razlagati, da je najbolje za vas, če vidite vse samo zeleno. A počasi. Ni vse tako črno in belo, kot se zdi na prvi pogled. Ko opravite z osnovnimi nastavitvami, se lahko vržete na delo.
Spletna optimizacija članka z vtičnikom Yoast
Vzemimo za primer en članek, ki ste ga pravkar napisali. Vsebina je fantastična, svojim bralcem ponujate kvalitetno vsebino, a Google morda ne deli povsem vašega mnenja. Prepričati ga morate, da je to res to in da si zaslužite biti med prvimi zadetki na določeno ključno besedo. Najprej omenimo, da je vse skupaj odvisno od ogromno dejavnikov. Google jih upošteva kar preko 200, vseeno pa naredite vse, kar je v vaši moči.
Precej je odvisno od starosti vaše domene, kvalitete in števila dosedanjih vsebin in seveda optimizacije spletne strani. Pa recimo, da šele korakate po poti popolnosti in želite objaviti popoln članek. Izbrali ste si ključno besedo, v tem stilu napisali članek, ki je dolg vsaj 500 besed. V članku ste 3- do 4-krat uporabili ključno besedo, jo enkrat odebelili, dodali kakšno notranjo in zunanjo povezavo, fotografije, video ter sam tekst ustrezno opremili s H3 mednaslovi.
Ključno besedo vpišite v okence »Focus keyphrase« in veselica s semaforčkom se lahko prične. Predvidevajmo, da uporabljate vtičnik Yoast SEO, ki pa boleče žari v rdeči barvi. Opozarja vas na to, da v tekstu ni dovolj fotografij (oziroma te niso pravilno poimenovane), da v samem naslovu ni ključne besede, prav tako manjkajo mednaslovi in še in še. Katastrofa? Sploh ne!
Lahko ste veseli, da imate takšnega pomočnika, ki zna in vidi vse, česar vi ne. Sledite navodilom, odpravite pomanjkljivosti in opazujte, kako se živo rdeče lučke spreminjajo v oranžne ali zelene. Zapomnite si, ni potrebno, da je čisto vse zeleno. Google bolj ceni besedila, ki so napisana za ljudi, kot pa golo zadovoljevanje kriterijev. Kljub temu pa se poskusite izogniti rdeči.
META naslov in opis
Pod člankom v razdelku z naslovom in opisom, ki bo viden v iskalniku Google, uredite vsebino tako, da bo kar se da najbolje zadovoljila tistega, ki išče prav takšno vsebino in seveda tudi sam Google.
Uporabite ključno besedo, ki pa je lahko (tako kot v tekstu) uporabljena v različnih izpeljankah (avtomobilska guma, nove gume, zimske gume, …). Objavite članek v pravilno izbrani kategoriji, dodajte oznake in to delo ponavljajte redno vsaj 2- do 3-krat na teden. Uspeh ne bo izostal!