Lahko bi zapisali, da je klimatska naprava v avtomobilu postala že kar nujen del opreme, brez katere si vožnje ne predstavljamo več. Seveda bi šlo, a bi bila ta precej neudobna, še posebej v poletnem času, ko so temperature v vozilu še precej višje kot zunaj.
Načeloma obstajata dve poti, ki vodita do polnjenja klimatske naprave. Prva je ta, da nas na to opozori serviser ob pregledu klime, druga pa neugodna situacija, ko opazimo njeno nedelovanje. Čeprav je to najbolj opazno poleti, pa slabše delovanje klime opazimo tudi jeseni in pozimi, ko se notranjost stekel pretirano rosi.
Klimatska naprava ne hladi
Ko klimatska naprava ne hladi, je to znak, da bo potrebno polnjenje s hladilnim plinom. Plin je izmuzljiv in vedno najde pot iz še tako zaprtega sistema. To seveda ne pomeni, da je klimatska naprava kakorkoli okvarjena ali poškodovana.
Slednje bo preveril serviser, ki bo pregledal vse vitalne dele naprave, cevi, spoje in kompresor, ter ugotovil, ali je morebiti potrebno popravilo. Samo polnjenje s plinom je razmeroma poceni, zato naj vas ta del servisiranja nikar ne skrbi.
Stekla v notranjosti vozila se rosijo
Da v klimatski napravi morda ni več dovolj plina, so lahko znak zarosena stekla v notranjosti vozila. Klime ne uporabljamo samo poleti, ampak tudi jeseni in pozimi, saj na ta način v kabini vzdržujemo prijeten zrak. Klima namreč zrak do neke mere osuši, kar je še posebej pomembno v tistih nekoliko bolj hladnih in mokrih dneh.
V vozilo s čevlji in oblačili nanosimo precej mokrega blata, snega in vode neposredno, kar ima za posledico močno rosenje stekel in težji zrak za dihanje. Že samo polnjenje avtoklime s plinom bo v večini primerov poskrbelo za omenjene neprijetnosti.
Pomen rednega servisiranja avtoklime
Klimatsko napravo naj bi klima serviser pregledal vsaj enkrat do dvakrat letno. Žal se večina voznikov odloča samo za servis pred poletnim dopustom, ko je delovanje klime seveda najbolj pomembno. Se pa ob tem ne zavedajo nekaterih dejstev.
Redno servisirana avto klima bo delovala brez težav, morebitne začetne probleme pa bo serviser odkril in jih odpravil, še preden prerastejo v velike težave in visoke stroške. Pomembno je, da klima deluje skozi celo leto, saj se tako poskrbi za stalno mazanje kompresorja, ki se lahko okvari, če dlje časa ne deluje in ga zaženemo »na suho«. Ta strošek pa je že kar precejšen.
Čiščenje klimatskega sistema
Klima poskrbi za hlajenje zraka v kabini avtomobila, tako da ohladi topel zrak v vozilu in ga očiščenega izpusti skozi zračnike. Torej ni njena naloga zgolj primerna temperatura, ampak tudi zdrav in čist zrak. V primeru da klima dlje časa ni servisirana, lahko nastanejo težave.
V prezračevalnem sistemu se razvijejo nevarne bakterije in alge, ki jih nato z vklopom prezračevanja raznesemo po celotni kabini in dosežejo vse potnike. V prvi vrsti je takšen zrak nekoliko kiselkast in zelo neprijeten za dihanje, obenem pa zelo nezdrav.
Klima serviser bo ob polnjenju naprave s plinom poskrbel tudi za razkuževanje celotnega sistema, delovanje klime preveril in vam v uporabo izročil avtomobil z ustreznim prezračevanjem in kakovostnim zrakom, saj bo zamenjal še kabinski zračni filter.